FAQ Slimme triage
Veelgestelde vragen
Slimme Triage
Wat kun je doen met Tsuna de Digitale Doktersassistente?
- Vragen stellen: Heb je een vraag over een recept, een afspraak, een uitslag of een medische klacht? Via Tsuna de Digitale Doktersassistente kun je deze vragen direct naar je huisartsenpraktijk sturen.
- Klachten beschrijven: Heb je een medische vraag? Beschrijf je klacht in de app, doorloop de triage en verstuur deze naar de betreffende zorgverlener. De zorgverlener neemt later contact met u op!
- Snel antwoord ontvangen: Zodra de zorgverlener je vraag heeft beantwoord, krijg je een melding op je telefoon. Zo kun je doorgaan met je dag zonder te wachten.
Wie kan de gegevens van de patiënt bekijken?
Alleen jij en de zorgverleners van je huisartsenpraktijk hebben toegang tot jouw medische gegevens.
Kan iedereen zich aanmelden voor Tsuna?
Ja, iedereen kan Tsuna gebruiken als jouw praktijk is aangesloten.
Hoe vindt de patiënt zijn/haar huisarts?
Bij het registreren van een account is er een veld voor de huisartsenpraktijk. Als je hierop tikt, opent een zoekscherm. Hij/zij kan zoeken op de betreffende praktijknaam.
Hoe logt de patiënt in?
De patiënt logt in met voornaam, achternaam, e-mailadres en geboortedatum. Daarnaast geeft de patiënt het geslacht en de naam van de huisartsenpraktijk door.
De app is een webapplicatie en kan zowel via de browser worden gebruikt als worden toegevoegd aan het beginscherm van een mobiele telefoon, zodat deze als een gewone app toegankelijk is.
App toevoegen aan het beginscherm (mobiele telefoon):
-
Open de app in je browser (bijvoorbeeld Safari of Chrome).
-
Tik op het deel-icoon (vierkantje met pijltje omhoog) of het menu-icoon (drie puntjes).
-
Kies ‘Zet op beginscherm’ of ‘Add to Home screen’.
-
Geef de app een herkenbare naam, bijvoorbeeld: Tsuna - Digitale Doktersassistente.
De app is nu direct beschikbaar op je beginscherm, net als een gewone app!